Jump

Trots att jag sa till mig själv att jag inte skulle hoppa Flash något innan han blev såld/utlånad, så var det precis vad jag gjorde idag. Kvinnan som skulle komma och provrida skrev en halvtimme innan att hon hittat en annan häst, så jag var inte super glad.

Men Flash var kanon duktig! Hoppade bara ett litet kryss, men han var jätte sammarbetsvillig, hoppade jämna språng och var lätt kontrollerad! Ingen tveksamhet, vilket ledde till att jag då kunde koncentrera mig på vad jag pysslade med, dvs eftergift, hålla om, vägen, tempot. Vilket var super super roligt! Ville aldrig sluta. Kändes som om jag red en hopphäst där, lilla snutten.

Så det var en mycket nöjd och glad matte som skrittade runt på gärdet efteråt, blev lite smörj och fix i stallet för att sen åka till City Gross för att lämna tillbaka en sadelgjord. Nu ligger Goliat och jag i soffan och ser på Idol/True Talent.

Imorgon blir det boka frisörtid, shoppa skjorta och kolla på en fin brun cardigan jag vill ha, och sån där ricanolja som Carolina Gynning bloggade om. Allt som möjligtvis kan ge mitt hår ett försprång är mycket välkommet i mitt badrumsskåp! Sen blir det lite käk till Flash som ska inhandlas. Efter det ska jag skriva ut Nathalies vägbeskrivning till Svärtinge, rida ut med Pernilla (hoppas jag!) och därefter blir det lite film. MYS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0