Damage Case

Jag klarar inte av att vara sjuk! Jag är värr än den värsta killen när det gäller att vara sjuk. Jag är alltid närmast döende, samtidigt som jag hela tiden försöker konstatera att jag nog inte är så sjuk. Jag hatar att vara sjuk!
Eftersom jag inte kan träna, har jag ägnat dagen till att göra lite utbildningar på Statoil på datorn, samt handlat mat. Jag älskar att handla, dock hatar alla att handla med mig. Det tar mig flera timmar att storhandla, jag älskar att vända och vrida och läsa innehållsförteckningar osv. Men nu är det gjort iallafall.

Jag har även införskaffat ingridienser till Linas Oopsies, som hon tipsar om i sin blogg, http://linasjosten.blogg.se/. Ska bli spännande att se om det kan falla mig i smaken. Det är fruktansvärt jobbigt att vara mig när det kommer till mat, jag tycker typ inte att något är gott. Jag äter nästan inget kött längre, och kyckling som förut var en räddare i nöden för mig när folk skulle grilla etc, klarar jag inte heller av. Två recept kan jag äta med kyckling som jag fortfarande tycker om.

Det är skit svårt att hitta saker som jag kan äta, jag äter ju mest vegetariskt (exempelvis quorn), men det är så himla mycket som jag tycker illa om, så jag har jätte svårt att hitta nyttiga rätter jag klarar av att äta. Därför blir jag super glad när jag som på Linas blogg hittar ett nyttigt recept som verkar både smidigt och gott! Mer av sånt tycker jag!

Har sån träningsabstinens just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, det enda jag vill när jag går ut med Goliat är bara att springa. Istället får vi hasa oss igenom Ljuraparken och snörvla och snora. Det suger verkligen.

På fredag kommer Flash hem. Skulle egentligen pallrat mig ner till Sörping och fixat hans box samt kastat in de grejer som jag har hemma som är hans i vårt skåp. Får se om jag orkar, det skulle ju vara ganska bra. Dessutom skulle jag då kunna gå på promenad med Sindy och Nathalie också! Det tycker vi ju om!

Nej, nu blir det väl att slå på ett avsnitt av Greys Anatomy igen då. Jag och Clooney (ibland avbytt av Goliat) ser om alla säsonger. Är i slutet på tvåan nu. Blir att öppna ett till paket med näsdukar och värma en kopp te.
Imorgon kanske jag är frisk...



Kommentarer
Postat av: Lina

Gulligt av dig att länka till min blogg, hoppas du tyckte om dom:) Jag gjorde med rivet apelsinskal och några russin i idag, älskar att experimentera och det blir nog fler recepttips i min blogg framöver;)



Jo jag har läst om ortorexi tidigare, känner igen mig i väldigt mycket. Har även gjort olika tester och mycket stämmer ju in.. men känner ändå att jag inte vet hur man tar sig ur det? Har aldrig pratat med någon om just det.Det är skönt att höra att det finns fler som upplevt/upplever samma sak, även om det så klart är tråkigt också. Känns inte som Ortorexi är något som så många pratar om, men det beror väl kanske på att det inte är någon diagnos som t ex anorexia och bulimi.



Tack så mycket Johanna, det värmer verkligen att höra och det vore en ära att få ha dig som kund i framtiden :))

2011-09-07 @ 21:18:25
URL: http://linasjosten.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vad kul! Såg att jag jobbade 15-20 nästa tors, men kan försöka byta det passet. Brukar inte va några större problem. Skulle verkligen va jätteroligt :))

2011-09-08 @ 07:48:58
URL: http://linasjosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0