Börjar på nytt

Nu är jag här igen, för ett nytt försök! Jag kan ju börja med att updatera er om hur mitt liv ser ut just nu!
Jag slutade som hästskötare i Juni då min kropp inte tyckte att det var ett jätte bra yrke, och tränar sedan dess 5-6 dagar i veckan. Jag jobbar lite extra på Statoil och får hem min lilla kuse från fodervärd på fredag. Han kommer att vara till salu nu, och ev för fodervärdskontrakt. Så om ni är sugna på en riktigt snäll, väluppfostrad och rolig vbl valack för fartfyllda uteritter, träning på banan och kanske lite småtävlingar, hör gärna av er! Verkligen en kanon häst, som jag tyvärr är för lång för, och som jag tyvärr växt ur prestationsmässigt. Han är 14 år och 157 cm hög.

Idag följde jag med Nathalie till stallet! Det blev en UNDERBAR ridtur på kanalen, med lite promenad på vägen för Nath och mig! Har nog aldrig åkt så mycket trakorer, långtradare, lastbilar och grävskopor på den vägen som när vi skulle gå förbi där -självklart! Men ridturen var fantastisk, och jag är alldeles kär i Leo som jag red på. Jag önskar av hela mitt hjärta att han kunde komma till mig. Då vore jag gladast på heeela jorden. Dessutom ska jag få vara lite hästvakt åt Nathalies super fina dressyr-sto Charlie när Nattis ligger och solar i Grekland! HUR glad är inte jag? Ska bli helt fantastiskt! Lite prestationsångest bara, haha, men det får man ha efter att ha ridit 9 månade i endast hoppsadel..
Goliat var också i sitt Happy-place, för han fick nämligen leka med Sindy i flera timmar.

Just nu ligger jag på soffan hemma hos pappa och har ont i halsen. Ångesten att jag inte kan träna idag, fy asså. Men bättre att försöka ligga still och bli frisk tror jag nog..
Slänger upp lite bilder på Flash och hoppas ni blir lite sugna.

       


 




Kommentarer
Postat av: Lina

nämen..ska du sälja honom? Har det inte funkat hos fodervärden? :/

2011-09-08 @ 07:56:32
URL: http://linasjosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0